УНАПРЕЂИВАЊЕ КВАЛИТЕТА И ДОСТУПНОСТИ ОБРАЗОВАЊА У ПРОЦЕСИМА МОДЕРНИЗАЦИЈЕ СРБИЈЕ
Финансијер пројекта:
Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије
Руководилац пројекта:
др Емилија Лазаревић, научни саветник
Руководиаци потпројеката:
др Николета Гутвајн, научни сарадник
др Душица Малинић, научни сарадник
др Нада Шева, научни сарадник
Време реализације: 2011-2017
Област: Унапређивање доношења државних одлука и афирмација националног идентитета
Програм: Интегрална и интердисциплинарна истраживања
Партнери у реализацији пројекта су:
- Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију у Београду
- Факултет спорта и физичког васпитања у Београду
- Филозофски факултет у Београду
- Педагошки факултет у Јагодини
Предмет проучавања су квалитет и доступност образовања у
процесима модернизације Србије у контексту остваривања актуелних циљева
друштвеног развоја земље
Циљ пројекта је да се испитају карактеристике образовног
система Србије и проуче услови који могу допринети његовој модернизацији.
Врста истраживања:
интердисциплинарна теоријска, емпиријска, експериментална и акциона истраживања
Пројекат се састоји од три потпројекта:
1. Квалитет и ефикасност
образовања
- Обезбеђивање стицања кључних компетенција
ученика у основној и средњој школи и стицање релевантног и употребљивопг знања
кроз школско учење
- Подстицање креативности, иновативности и
предузетништва у образовању
- Стварање окружења стимулативног за учење и
мотивисаност ученика
- Школска ефективност
- Планирање образовне политике у складу са
циљевима друштвеног развоја земље
2. Доступност,
праведност и партиципативност система образовања
- Испитивање услова и могућности за успешну
реализацију инклузивног образовања
- Допринос институционалног предшколског васпитања
и образовања доступности и праведности образовног система
- Проучавање начина и услова остваривања
партнерске сарадње школе и породице за добробит детета
- Стварање сигурне и безбедне школске средине и
обезбеђивање партиципативности у образовању
3. Професионални развој
наставника
- Разматрање системских решења, претпоставки,
облика и модела професионалног развоја наставника
- Испитивање перцепције и потреба наставника у
вези са иновирањем наставе
- Проучавање услова за унапређивање комуникационих
компетенција наставника
- Анализа компетенција наставника за рад са
неуспешним ученицим
Очекивани научни и
практични резултати
1. Научни резултати:
Теоријски
оквир за конципирање и дизајнирање ефикаснијег и успешнијег процеса образовања
и васпитања који ће подржати развој релевантних компетенција свих учесника у
процесу и подстицати креативни приступ на свим нивоима система
2. Практични резултати:
- Педагошке
импликације за мењање постојеће образовне политике и праксе
- Предлагање
измена у организацији образовног система и
- Подизање
квалитета васпитно-образовног рада унутар њега
Преузмите презентацију пројекта ОВДЕ.