„Образовање ума без образовања срца није образовање“
Године за нама биле су посебно изазовне за ментално здравље свих нас. Пандемија нас је подсетила колико је важно да водимо рачуна о менталном здрављу, будемо повезани и бринемо једни о другима. Проблеми у различитим секторима постали су видљивији – посебно проблеми у здравству и образовању. Пандемија нам је скренула пажњу на важну улогу коју запослени у школама имају током кризних периода и изазове са којима се сусрећу. Током претходне године, неколико медијски испраћених случајева насиља у школама поново је интензивирало причу о одговорности, али и о потребама запослених у образовању. Претходних година често говоримо о томе шта се очекује од запослених у школама. Време је да питамо запослене у образовању како они разумеју одређене аспекте свог посла и контекста у којем раде, да их питамо које су њихове потребе, ко све и на које начине може да помогне да заједничким снагама унапређујемо квалитет образовања и васпитања у Србији. Од марта 2023. године, истраживачи Института за педагошка истраживања у Београду покрећу два истраживања у којима ће бити позвани да учествују сви запослени у школама у Србији.
ПОЗИВИ ЗА УЧЕШЋЕ У ИСТРАЖИВАЊУ БИЋЕ ПОСЛАТИ НА Е-МАИЛ АДРЕСЕ СВИХ ШКОЛА У СРБИЈИ!
Директори установа морају дати сугласност за учешће запослених. Због могућности да позиви нису стигли или да јавно доступни контакти школа нису ажурирани, УКОЛИКО СТЕ ЗАПОСЛЕНИ У ОСНОВНОЈ ИЛИ СРЕДЊОЈ ШКОЛИ, А НИЈЕ ВАМ ПРОСЛЕЂЕН ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ У ИСТРАЖИВАЊУ, ЈАВИТЕ НАМ СЕ КАКО БИСМО КОНТАКТИРАЛИ ШКОЛУ.
Поред овог истраживања, тим истраживача Института за педагошка истраживања у сарадњи са колегама са Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију Универзитета у Београду учествује у испитивању инструмената за процену писмености младих о менталном здрављу које се спроводи у неколико земаља у свету. Детаљније се можете информисати ОВДЕ.