Др Емилија Лазаревић
БИОГРАФИЈА
ОБРАЗОВАЊЕ
Рођена је у Добоју 1966. године где је завршила језичку гимназију. Академско образовање је стекла на Универзитету у Београду. Дипломирала је на Одсеку логопедије на Дефектолошком факултету (1989), а те исте године и на Одсеку за образовање кадрова за рад са лицима оштећеног слуха (1989) на Дефектолошком факултету Универзитета у Београду. Последипломске студије завршила је на Центру за мултидисциплинарне студије Универзитета у Београду, где је 1995. одбранила магистарску тезу под називом „Резултати примене аудилингвистичког третмана деце оштећеног слуха у односу на децу хабилитовану у специјалним школама“. Докторску дисертацију под насловом „Ток језичког развоја код деце са развојном дисфазијом после завршеног логопедског третмана“ одбранила је у јануару 2006. године на Факултету за специјалну едукацију и рехабилитацју, Универзитета у Београду.
РАДНО ИСКУСТВО
Свој професионални рад је започела у Центру за васпитање, образовање и рехабилитацију лица са оштећеним слухом у Бањалуци, где је радила на пословима стручног сарадника у периоду од 1989. до 1991. године. У Институту за експерименталну фонетику и патологију говора у Београду била је запослена у периоду од 1992. до 2006. године на пословима стручног сарадника. Поред стручног рада на рехабилитацији и хабилитацији деце са говорно-језичким поремећајима и деце оштећеног слуха, активно је учествовала и у научно-истраживачкој делатности Института за експерименталну фонетику и патологију говора. Од 2006. године је запослена у Институту за педагошка истраживања у Београду.
Од 2014 год. је руководилац пројекта Института за педагошка истраживања „Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије” (бр. ИИИ 47008) који финансира Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.
Од 2010. до 2014. године је била аутор (и реализатор) акредитованих семинара за стручно усавршавање запослених у образовању(„Говорно-језички поремећаји код деце – стратегије - могући правци деловања учитеља/наставника“ и „Говорно-језички поремећаји код деце – стратегије - могући правци деловања васпитача, учитеља, наставника“) Сада је један од аутора (координатор и реализатор) семинара за стручно усавршавање запослених у образовању („Говорно-језички поремећаји код деце – стратегије - могући правци деловања васпитача, учитеља, наставника и стручних сарадника“) који је акредитовао Завод за унапређење образовања и васпитања, Београд.