Skip to main content

ИНСТИТУТ ЗА ПЕДАГОШКА ИСТРАЖИВАЊА

др Драгана Гундоган

  • Звање: научни сарадник

    Oбласт интересовања: социологија образовања, економска социологија, социологија политике

    Телефон: 011 3617 648

    Мejл: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

БИОГРАФИЈА

Образовање 

Драгана Гундоган је основне студије завршила на Филозофском факултету, Универзитета у Београду 2009. године на Одељењу за социологију са просечном оценом 9.44/10.00. Након тога је завршила мастер студије на Централно Европском Универзитету, у Будимпешти (Мађарска), на одељењу за социологију и социјалну антропологију. Докторске студије социологије је уписала 2012. на Филозофском факултету, Универзитета у Београду. Ангажована је у припреми и реализацији наставног процеса на Одељењу за социологију Филозофског факултета у Београду у школској 2013/14 и 2014/15. 

Радно искуство 

Од 1. децембра 2013. године запослена је као истраживач приправник у Институту за педагошка истраживања. У звање истраживач сарадник је изабрана 3.12. 2015. године. 

Драгана Гундоган је ангажована на уношењу референци и набавци капиталне опреме за исти пројекат. Члан је тима билатералног пројекта научне сарадње између Словеније и Србије „Образовање и транзиција ка одраслости у визијама будућности младих Србије и Словеније“. Члан је истраживачког тима ТIMSS 2015 међународног истраживања образовних постигнућа ученика у области математике и природних наука. 

У периоду од 2013. до 2015. године била је секретар научног часописа ,,Социологија''. Радила је као стручни сарадник на Одељењу за социологију, Филозофског факултета, Универзитета у Београду у периоду од 2012. до 2013. године. 

Била је запослена као асистент истраживача у две агенције за маркетиншка истраживања: Synovate (2011. године) и GfK (од 2008. до 2009. године). У периоду од 2007. до 2010. године била је ангажована као координатор у SеCоnS, групи за развојну иницијативу на пројектима: Мапирање породичног насиља над женама у Централној Србији, за Програм Уједињених нација за развој у Србији (Јун - Авг. 2010); Мапирање шанси за запошљавање интерно расељених лица, Програм Уједињених нација за развој у Србији ( Јул - Авг. 2009); Промоција дебате о социјалној инклузији у Србији, за Министарство рада и социјалне политике, подржан од Progress- ЕU, програма за запошљавање и социјалну солидарност Европске Уније (Апр.-Јун 2009); Заговарање унапређења положаја сеоских жена у статусу помажућих чланова домаћинства, за Програм Уједињених нација за развој у Србији (Апр.-Јун 2008); Мапирање социјалних предузећа у Србији, за Програм Уједињених нација за развој у Србији (Окт.-Дец.2007). У периоду од 2007. до 2008. године, била је координатор на пројекту Социо-економске стратегије у Србији, који је реализовао Институт за социолошка истраживања Филозофског факултета, Универзитета у Београду. 

Неформално образовање 

Кандидаткиња је била студент Центра модерних вештина (2007.-2008. године), на програмима Политичке вештине и Конструктивни дијалог. Била је студент 13. генерације Београдске Отворене школе, на програму Европска Унија и Балкан (2005.-2006. године). 

Учешће на такмичењима 

Као ученица средње школе заузела је треће место на такмичењу Републичког центра за таленте из социологије за рад Друштвени фактори који утичу на избор гимназије (2003. године) и прво место и златну медаљу за најбољи рад на такмичењу Републичког центра за таленте из историје за рад Значај наставе историје у гимназијама (2002. године). 

Oбласти интересовања 

Области интересовања кандидаткиње су: социологија образовања, економска социологија и социологија политике. У средишту научног интересовања кандидаткиње су друштвене норме и вредносне оријентације младих и функција образовног система у репродукцији друштвених неједнакости. Проблемске области интересовања су сиромаштво деце и младих, економска искљученост, проблем насиља, вредносне оријентације младих, праксе свакодневног живота младих и стилови живота младих. Поред тога, фокус истраживања је на перцепцији и конструкцији властите будућности младих, као и на социјалним и културним препрекама интеграције младих. Посебан фокус кандидаткиње је на истраживању узрока друштвене искључености одређених категорија младих.