мср Симона Кањевац
-
Звање: истраживач-приправник
-
Oбласт интересовања: Образовање даровитих
-
Телефон: +381 12 641 621
-
Мejл:
Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
БИОГРАФИЈА
Образовање
Дипломирала је на Учитељском факултету Универзитета у Београду на смеру за образовање професора разредне наставе ‒ учитеља. Мастер студије педагогије завршила је на одељењу за педагогију и андрагогију на Филозофском факултету Универзитета у Београду одбранивши рад под називом Дидактички аспекти менторског рада са даровитим ученицима ‒ перспектива сарадника Истраживачке станице 'Петница' са највишом оценом, десет (10). Исте, 2023. године уписује докторске студије на Филозофском факултету Универзитета у Београду. Додатно се усавршавала и током изборног курса Психологија даровитости током 2015. године на Учитељском факултету, а током 2021. године кроз курс Психологија даровитости на одељењу за психологију Филозофског факултета у Београду.
Радно искуство
Од 2014. године била је члан, а од 2015. до 2019. године председник Центра за научно-истраживачки рад студената Учитељског факултета Универзитета у Београду (ЦНИРС). Била је ангажована у настави на основношколском и средњешколском нивоу, а на високошколском нивоу током 2017. године као гостујућ предавач на предметима Педагошка психологија, Образовне технологије и Методика наставе српског језика и књижевности II и студент-ментор на предмету Дидактика на Учитељском факултету Универзитета у Београду. У 2017. години била је ангажована на административним пословима везаним за обуку за наставнике под окриљем пројекта Сви наши идентитети Центра за етику, право и примењену филозофију. У периоду између 2019. и 2021. године радила је као рецензент из реда студената у многим Рецензентским комисијама Националног тела за акредитацију и проверу квалитета високошколских установа у студијских програма Републике Србије (НАТ). Као модератор, извршни продуцент и асистент у организацији, била је ангажована на међународним научним конференцијама, трибинама и другим догађајима организованих у оквиру пројеката Института за студије културе и хришћанства и Дома омладине Београда (Савремена читања откривења Јовановог, 2021; Знање и слобода, 2022; Теологија и архитектура, 2023; Велике књиге XX века, 2024). Током 2024. године, радила је у Фонду за младе таленте Републике Србије. Од 2025. године ради као истраживач-приправник у Институту за педагошка истраживања.
Научно-истраживачки рад
Научно-истраживачке радове и чланке објавила је у 2016, 2017, 2018, 2019. и 2022. години, своја истраживања је излагала на међународним научним конференцијама у 2015. и 2022. години, а током 2017. и 2019. године учествовала је и на три међународне студентске конференције. Била је пленарни излагач на међународној конференцији у оквиру манифестације Мост математике у Врњачкој Бањи 2018. године.
Библиографија
Кањевац, С. (2022). Вредносна трансформација штеточине из бајке (од Пероове и Гримове бајке до Грдане Роберта Стромберга). Детињство: часопис о књижевности за децу, XLVIII(1), 148‒159.
https://zmajevedecjeigre.org.rs/wp-content/uploads/2022/06/Detinjstvo_01_2022_color.pdf
Kanjevac, S. (2019). Where does Little Prince disappear? – Interpretation of Literary art in reader in primary school. In BOOKLET19: Interpretation in Arts and Humanities. University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Department for History of Art.
https://86b6b810-a382-4e7e-992b-b6370401f991.filesusr.com/ugd/cf2095_0b717aa60442453bae356fd4c2e56631.pdf
Кањевац, С. (2018). Лингвометодички текстови у настави српског језика у четвртом разреду основне школе ‒ методички аспект. Методичка пракса: часопис за наставу и учење, 13(XVIII), 53‒62. http://www.metodickapraksa.rs/wp-content/uploads/2018/07/MTIP-broj-1-2018.pdf
Кањевац, С. (2016). Ученичка перцепција чинилаца креативности у средњој уметничкој школи. У М. Ристић и А. Вујовић (ур.), Дидактичко-методички приступи и стратегије – подршка учењу и развоју деце (473‒484). Универзитет у Београду, Учитељски факултет. http://www.uf.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2016/12/didakticko.pdf