НАСТАВА И УЧЕЊЕ У ПРОЦЕСИМА МОДЕРНИЗАЦИЈЕ СРБИЈЕ
|
Циљ ове научне публикације (те и сваког рада понаособ) је сагледавање значајних питања за унапређивање квалитета наставе и учења у процесима модернизације наше земље. Он
је постигнут реализовањем теоријских, компаративних, емпиријских, експерименталних, лонгитудиналних и акционих истраживања чији налази представљају значајан допринос развоју и модернизацији образовања у Србији, како на теоријском, тако и на практичном плану. У предложеним радовима налазимо научно засноване одговоре на изазове модернизације образовања. Истраживачки резултати презентовани и интерпретирани у појединачним текстовима пружају ваљану основу за формулисање препорука с циљем мењања постојеће образовне политике и праксе, с циљем унапређивања и подизања квалитета образовног система и образовноваспитног рада у контексту процеса модернизације.
Др Шефика Алибабић, редовни професор, Филозофски факултет Универзитета у Београду
Текст публикације, у целини, нуди синергијски приступ проучавању одабраних проблема, јер су их чланови ауторског тима сагледавали веома пажљиво, кроз мрежу сложених макро и микро педагошких процеса. Појединачни резултати обједињени су у кохерентну динамичку мрежу и огледају се у рефлектовању промена образовног система у процесу модернизације Србије...
...Утисак је да у нашој досадашњој релевантној литератури није толико простора посвећено овој проблематици, на овакав начин, те би се могло констатовати да је тематски зборник јасно упориште свима који су, на било који начин, ангажовани у образовању. Већ ово је хвале вредан квалитет који ову прубликацију издваја од других и даје јој легитимитет не само истраживачке студије, већ и водича за унапређење квалитета наставе и учења, на свим нивоима у нашем образовном систему.
Др Оливера Гајић, редовни професор, Филозофски факултет Универзитета у Новом Саду