Стратегије постављања задатака у циљу унапређивања функционалних математичких знања
Семинар „Стратегије постављања задатака у циљу унапређивања функционалних математичких знања“ има за циљ унапређење компетенција наставника у креирању математичких задатака различитих когнитивних домена, како би се подстицала примена математичких знања и резоновање у овој области.
Семинар је намењен учитељима, и значајан из више разлога: окупља стручњаке из математике, дидактике, психологије и наука о образовању, користи сазнања и податке великог међународносг истраживања TIMSS 2015.Први део се спроводи на даљину, и учитељи могу преслушати и прегледати материјале када и како њима одговара, док им комплетан материјал им остаје.Реализује се у малим групама, 15 до 20 учесника, што омогућава ефикасан групни рад и размену међу учесницима.Рад у малим групама нарочито је погодан јер се у последњем дану усавршавања увежбава састављање математичких задатака који испитују знање, примену и резоновање. Тиме учитељи обогаћују не само своје компетенције, већ и репертоар задатака којим располажу.
У оквиру семинара учесници имају прилике да се упознају саследећим темама: савремено виђење математичке писмености; TIMSS истраживање (међународна студија постигнућа ученика у области математике и природних наука у којем учествује и Србија); идеје за иновирање начина постављања задатака из математике. Потом, врши се анализа различитих математичких задатака који су коришћени у TIMSS истраживању, који покривају различите области знања (аритметика, геометријски облици и мере, приказивање података) и који мере три нивоа знања – познавање чињеница, примену знања и резоновање. На крају, увежбавају се стратегије постављања математичких задатака на три нивоа знања и оцењивање одговора на ове задатке.
Ауторке: др Јасмина Милинковић и др Милица Марушић Јаблановић
КОнтакт: