2012 Инклузија у предшколској установи и основној школи
Трећа научна конференција са међународним учешћем
ИНКЛИЗИЈА У ПРЕДШКОЛСКОЈ УСТАНОВИ И ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Организатор: |
Институт за педагошка истраживања из Београда и Висока школа струковних студија за образовање васпитача у Сремској Митровици |
Датум и место одржавања: |
15. јун 2012. године, Сремска Митровица |
Председник програмског одбора: |
Проф. др Слободанка Гашић Павишић |
Председник организационог одбора: | др Слађана Миленковић |
Секретари: |
Владета Милин (генерални секретар) Дарко Дражић |
Циљ конференције био је приказивање теоријских и емпиријских научних проучавања, размена мишљења, ставова и нових искустава у области предшколског и основношколског васпитања и образовања у инклузивним условима. Конференција је била интердисциплинарног карактера, тако да је постојала дискусија између представника различитих научних дисциплина који се баве проблемима дечјег развоја и образовања и проблемима инклузивног образовања. Поред научног значаја, конференција је допринела јаснијем уочавању препрека у спровођењу инклузивног образовања у Србији и указивању на могућности за њихово превазилажење.
Конференцијом су обухваћене три тематске области:
УНАПРЕЂИВАЊЕ И ПРАЋЕЊЕ КВАЛИТЕТА ИНКЛУЗИВНОГ ВАСПИТАЊА И ОБРАЗОВАЊА
Конференцијом су обухваћене три тематске области:
УНАПРЕЂИВАЊЕ И ПРАЋЕЊЕ КВАЛИТЕТА ИНКЛУЗИВНОГ ВАСПИТАЊА И ОБРАЗОВАЊА
- Услови за спровођење квалитетног инклузивног васпитања и образовања
- Сарадња предшколске установе, школе и породице у циљу подршке развоју и учењу деце са посебним образовним потребама у инклузивним условима
- Професионална припрема предшколских васпитача,учитеља и наставника за рад у инклузивним условима
- Резултати испитивања и праћења квалитета и ефеката инклузивног образовања
МЕТОДИЧКИ ПРИСТУПИ У ВАСПИТАЊУ И ОБРАЗОВАЊУ ДЕЦЕ СА СМЕТЊАМА У РАЗВОЈУ У РЕДОВНОЈ ПРЕДШКОЛСКОЈ УСТАНОВИ И ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
- Прилагођавање програмских садржаја образовним потребама деце са сметњама у развоју у редовној предшколској установи и основној школи
- Методе и облици организације васпитно-образовног рада са децом са сметњама у развоју у редовној предшколској установи и основној школи
- Примена савремене образовне технологије као подршка учењу и развоју деце са сметњама у развоју у инклузивним васпитно-образовним условима
ДАРОВИТОСТ И ИНКЛУЗИЈА НА ПРЕДШКОЛСКОМ И ОСНОВНОШКОЛСКОМ УЗРАСТУ
- Школовање и учење даровите деце : посебно или инклузивно?
- Стратегије за пружање подршке даровитој деци у оквиру инклузивног концепта
- Деца са двоструким посебним потребама: даровитост и сметње у развоју