ИСТРАЖИВАЊА САРАДНИКА ИНСТИТУТА ТОКОМ ПАНДЕМИЈЕ
Светска здравствена организација 11. марта 2020. године прогласила је пандемију због ширења корона вируса који изазива обољење Covid-19. Услед настале кризе у земљама широм света уводе се мере за сузбијање ефеката ове заразне болести. У Србији је 15. марта 2020. проглашено ванредно стање. У циљу сузбијања ширења корона вируса вртићи, школе и универзитети престали су са уобичајеним начинима рада. Нова ситуација у којој смо се сви нашли захтева свакодневно прилагођавање на промене које се дешавају.
Научници из различитих области марљиво раде на испитивању ефеката пандемије и мера сузбијања ширења вируса. Истраживачи Института за педагошка истраживања започели су два важна истраживачка пројекта који се односе на учење на даљину и очување менталног здравља деце и младих у доба пандемије.
УЧЕЊЕ НА ДАЉИНУ
Министарство просвете, науке и технолшког развоја донело је одлуку да се реализује учење на даљину услед затварања школа и универзитета, што представља нову и изазовну ситуацију како за ученике и студенте, тако и за њихове наставнике и друге актере. Циљ овог пројекта усмерен је на опис и сагледавање динамике процеса учења на даљину из перспективе различитих актера образовног система. Планирано је да се испитају следеће групе: наставници предметне и разредне наставе, ученици средњих школа, родитељи деце школског узраста, стручни сарадници који раде у основним и средњим школама. Осим основних података о учењу на даљину, интересује нас како ће се мењати искуство ученика средњих школа, наставника и стручних сарадника у недељама одсуства из школе. Другим речима, за ове групе испитаника интересује нас да испитамо ток процеса учења у различитим недељама одусуства из школе.
МЕНТАЛНО ЗДРАВЉЕ УЧЕНИКА
Поред тога што се баве школским обавезама у измењеним условима и проводе више времена са укућанима него иначе, деца и млади такође покушавају да разумеју новонасталу ситуацију и прилагоде се на промене које је она условила. Не друже се више са вршњацима као раније и не могу да излазе из куће, на телевизији се често говори о корона вирусу, укућани предузимају мере заштите и слично. У сарадњи са Лабораторијом за развојну психологију Филозофског факултета Универзитета у Београду започето је истраживање о страховима деце и младих који се односе на корона вирус. Циљ овог истраживања је испитати страхове и понашања родитеља и њихове деце током пандемије. Полазећи од Рахмановог модела о развоју страхова код деце, циљ овог истраживања је испитати како су страхови и понашања родитеља повезани са страховима код деце. Такође, желимо да испитамо и како нам деца и млади сигнализирају да су уплашени, односно како да препознамо страх код деце различитог узраста. Резултати овог истраживања нам могу открити како деца и млади доживљавају ову ситуацију, а могу нам и указати на важне механизме јачања или слабљења интензитета страха код деце и младих.