Институт за педагошка истраживања је објавио нову публикацију под називом Problems and Perspectives of Contemporary Education чије су уреднице др Николета Гутвајн, др Јелена Станишић и др Вера Радовић. Суиздавачи публикације су Филолошки факултет Руског Универзитета пријатељства народа из Москве (Русија) и Учитељски факултет Универзитета у Београду (Србија).
Циљ публикације представља сагледавање проблема и перспектива развоја савременог образовања код нас и у свету. Публикација садржи 20 текстова аутора из 10 земаља (Србија, Русија, Америка, Пољска, Грчка, Монголија, Хрватска, Словенија, Македонија и Бугарска) који су својим тематским опредељењем усмерени на елаборацију различитих проблема и изазова са којима се сусреће савремено образовање, као што су: улога информационих технологија и могућности реализације on-line наставе; учење и настава током пандемије COVID-19; значај еколошког образовањем у савременом друштву; професионални развој и компетенције наставника; улога и значај језика у савременом образовању; положај малолетних деликвената у савременом образовању; приступи учењу студената; самоостварење личности у савременом образовном простору; улога дотрајале форме образовања у савременом друштву; пројектна настава у савременој школи.