2013 Инклузија у предшколској установи и основној школи
Четврта научна конференција са међународним учешћем
ИНКЛИЗИЈА У ПРЕДШКОЛСКОЈ УСТАНОВИ И ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
| 
 Организатор:  | 
 Институт за педагошка истраживања из Београда, Висока школа струковних студија за образовање васпитача у Сремској Митровици, Савез учитеља Србије  | 
| 
 Датум и место одржавања:  | 
 14. јун 2013. године, Сремска Митровица  | 
| 
 Председник програмског одбора:  | 
 Проф. др Слободанка Гашић Павишић  | 
| 
 Секретари:  | 
 Смиљана Јошић и Мирјана Николић  | 
Институт за педагошка истраживања из Београда, Висока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре из Сремске Митровице и Савез учитеља из Београда 14. јуна 2013. године организoвали су четврти пута заредом Конференцију са међународним учешћем ,,Инклузија у предшколској установи и основној школи”. Ове године акценат је стављен на ,,Континуитет инклузивног образовања и васпитања у предшколској установи и основној школи”. Циљ конференције био је да се укаже на значај који у развоју детета са посебним образовним потребама има прелазак из једног образовног нивоа у наредни ниво и да се испита и одреди деловање различитих фактора који утичу на овај процес. Имајући у виду да је повезаност и усклађеност између васпитнообразовног рада у предшколској установи и основној школи један од битних услова за успешну реализацију инклузије на основношколском нивоу, посебан циљ конференције био је да се добије увид у континуитет или дисконтинуитет у програмским садржајима, методици, организацији и квалитету рада у предшколској установи и основној школи у Србији.
Тема овогодишњег скупа окупила је у Сремској Митровици предаваче из Америке, Хрватске, Македоније и Србије. Радови су били груписани у тематске целине у оквиру којих су обрађиване различите теме: компетенције васпитача за рад са децом која имају сметње у развоју, рад са талентованом децом, компетенције учитеља за рад у инклузивним одељењима. На тај начин је створена прилика да се размене искуства, нове информације и методе у раду, што све заједно доприноси стварању боље средине и услова за напредак инклузије у образовању.